UNWATER: A Powerful Reflection on Water and Food
"UNWATER" is an eye-opening art exhibition that delves into the interconnections between water, food, and sustainable development. The exhibition is presented by Stabsstelle Bildung für nachhaltige Entwicklung and will feature various educational activities, including workshops and lectures by esteemed guests such as City Councilor Oliver Schruoffeneger and Lidia Perico from the Education for Sustainable Development Office.
Location: Gallery of Rathaus (City Hall) Charlottenburg
Opening: 16th of October, 4 pm to 6 pm
Duration: 17.10.2023 to 15.11.2023
Opening hours: Monday to Friday, 8 am to 4 pm
Photo of the set up/ working process
The centerpiece of this exhibition is a monumental sculpture in the shape of a fountain,
made up of hundreds of bottles, created by individuals from around the world. These
bottles carry messages and are not only the basis for the appearance of the sculpture,
but also carry the symbolic meaning of collective efforts to preserve our earth and its
water reserves. The exhibition also features informative texts and paintings that explain
the relationship between our food and the water on our planet, and deepen awareness of the need for water conservation.
In addition to the works on display, the exhibition offers workshops designed by the artist Tainá Guedes.
Admission is free and the exhibition is aimed at people of all ages interested in
environmental protection and creative expression.
This exhibition is in line with the 2030 Agenda and the 17 Sustainable Development Goals.
Research, concept, text, and artworks: Tainá Guedes
Art Assistance: Ismael Duá
Designers team: Çiya Radler and Aaron Auel
Funded and supported by SBNE, Director: Lidia Perico Team SBNE
Workshop leaders: Anna Medulic, Ivona Pelajic and Pati Keilwehrt
Tainá thanks: Gustavo Guimaraes, Vania, Pedro, João Pedro, Geminiano, Amanda Guimaraes, Niji, Tereza Guedes, Lidia Perico, and team, all workshop leaders, Katrin and
Drittwerk Team, Stefan Pätzold and Rheinsberger PreussenQuelle, Flavia and Chris Fusco, Anna Russ and Monica Salazar, Berlin Art Link, participants and all people who helped and were involved in this project.
(Deutsch unten)
Tainá's paintings part of the exhibition
Kunstausstellung "UNWATER": Eine Reflexion unserer kostbarsten Ressource – Wasser
Eröffnung: 16. Oktober, 16:00 - 18:00 Uhr
Ausstellungstermine: 17. Oktober – 15. November, 8:00 – 16:00 Uhr
Standort: Galerie des Rathauses Charlottenburg, Otto-Suhr-Allee 100, 10585 Berlin
Bald eröffnet in der Galerie im Rathaus Charlottenburg die Kunstausstellung "UNWATER", die eine tiefgründige Erkundung der komplexen Beziehung zwischen Wasser und Ernährung bietet. Diese Ausstellung spricht nicht nur die Sinne an, sondern vermittelt auch eine dringliche Botschaft zum Schutz unserer kostbarsten Ressource: Wasser.
"UNWATER" wurde von der Künstlerin Tainá Guedes geschaffen und wird von der Stabsstelle Bildung für nachhaltige Entwicklung im Bezirksamt Charlottenburg-Wilmersdorf präsentiert.
Das Herzstück dieser Ausstellung ist eine monumentale Skulptur in Form eines Brunnens, die aus Hunderten von Flaschen besteht und aus kreativen Köpfen sowie engagierten Individuen aus der ganzen Welt stammt. Diese Flaschen tragen Botschaften und sind nicht nur die Grundlage für das Erscheinungsbild der Skulptur, sondern tragen auch die symbolische Bedeutung gemeinschaftlicher Anstrengungen zur Bewahrung unserer Erde und ihrer Wasserreserven.
Die Ausstellung präsentiert zudem informative Texte und Gemälde, die den Beziehung zwischen unser Enährung und das Wasser in unser Planete erklären, und das Bewusstsein für die Notwendigkeit des Wasserschutzes vertiefen.
Neben den ausgestellten Werken bietet die Ausstellung auch von der Künstlerin Tainá Guedes konzipierte Workshops an. Tainá Guedes ist bekannt für ihre einzigartige Verbindung von Kunst und Umweltthemen, und ihre Vision hat die Ausstellung bereichert und den Besucher*innen eine interaktive und lehrreiche Erfahrung ermöglicht.
Die Kunstausstellung "UNWATER" kann vom 16. Oktober bis zum 15. November 2023 in der Galerie des Rathaus Charlottenburg besucht werden. Der Eintritt ist frei, und die Ausstellung richtet sich an Menschen jeden Alters, die sich für Umweltschutz und kreative Ausdrucksformen interessieren.
Diese Ausstellung ist Teil der Bildungs- und Öffentlichekeitsarbeit zu den 17 Nachhaltigkeitszielen der Agenda 2030 im Bezirk Charlottenburg-Wilmersdorf.